14 Eylül 2017 Perşembe

Naruto -1.Cilt- Manga İncelemesi

  Dün gece uzun zaman sonra manga okumak istedim ve kitaplığımda okunmayı bekleyen Naruto'ya yöneldim.  -Eğer animeyle ilgileniyorsanız kesinlikle Naruto'yu duymuşsunuzdur.-
Şansıma okumak üzere olduğum bölüm,daha önceden izlediğim ve ağlatan -çok sevdiğim- bir bölümdü.

  Animesini küçükken TV'de altyazılı görüp,konuşmaları da değişik geldiği için itici,izlemesi zor bulup izlememiştim.Sonradan animeye ilgi duymaya başladığımda Naruto'nun bilmem kaç yüz bölüm olduğunu öğrenince izlemeye cesaret edemedim,ki hala pek cesaret edemiyorum.
  Bundan iki yıl önce o zamanki yakın arkadaşım doğum günümde ilk mangamı,Naruto'yu almıştı.Böylece Naruto'ya başlamak için bir fırsat/bahane bulmuş oldum.Önümüzde kitap fuarı da olunca 2 ve 3. cildi de aldım,sonrasında da 4 ve 5.

  Uzun zamandır bu çok beğendiğim manganın yorumunu yapmak istiyordum vee dünkü okuduğum bölümden sonra,biraz da Moka'nın etkisiyle gaza gelip yazıyoruum,-vatana millete hayırlı olsun efenim,sonunda yorumla ilgili olan bölüme geçiyoruz.-
-1. ciltle  -ilk 7 bölüm-  ilgili yazacağım ,manganın tamamını okumadım yanlış olmasın-



Manga Adı: Naruto
Türü: Shounen,Dövüş sanatları,Aksiyon,Süper Güçler,Komedi
Bölüm Sayısı: 700 sanırım --her ciltte 7-10 bölüm var--
Konu: 
 ''  Naruto, içine hapsedilmiş kyubii (9 kuyruklu efsanevi tilki) yüzünden Konoha halkı tarafından yaratık olarak görülüp kenara itilmiş bir çocuktur. Naruto'nun bütün hedefi Ninja akademisini bitirip, Hokage olmaktır.
Akademi'nin ilk bölümünü bitirip genin olarak mezun olan Naruto, arkadaşları Sakura ve Sasuke ile chunin olabilmek için yeni eğitimlerine başlarlar.
Yaramaz ve bir o kadar heyecanlı bir kişiliğe sahip olan Naruto, içindeki kyuubinin gücünü yavaş yavaş öğrenecektir
.''

 Naruto'nun yaramazlıkları güldürürken bir yandan geçmişi duygulandırıyor.Düşündükçe kötü hissediyorum.
  *Belki Spoiler Belki Ayrıntı* Ailesiz büyüdüğü için hep ilgi açlığı çekmiş,komik ve aptalca davranışlarla bu ilgiyi bulmaya çalışmış Naruto.Diğerlerinin acımasızca onu dışlamaları da rahatsız etti beni.Kasabada herkes onu dışlarken Iruka sensei onun varlığını kabul eden tek kişi -çünkü aynı kaderi paylaşıyor- ve Naruto'nun Hokage -kasabanın en iyi ninjası- olmak istemesindeki en büyük ilham kaynağı belki de...

 -Bizim meslek sahibi olmak için okuldan mezun olmamız gerektiği gibi Hokage olmak için de akademiden mezun olmak gerekiyor-

 Genin olduktan sonra gruplar halinde görevler alınmaya başlanıyor.Naruto,Sasuke ve Sakura ,Hatake Kakashi'nin öğretmenliğini yaptığı 7. gruptadır.Bu gruplar belli olduktan sonra zaten olaylar başlıyor.
İlk olarak Kakashi-Sensei öğrencilerini görevlere hazırlamak amacıyla eğitime tabi tutuyor.Eğitim çok heyecanlıydı.Bir yandan diğer karakterleri az çok tanımaya başlıyoruz.

7. Gruptaki karakterler hakkında görüşlerim şu şekilde:

Sasuke:Naruto gibi ailesiz yaşayan,soğuk,güçlü herkesin aşık olduğu ancak bana oldukça itici gelen karakter.
Sakura:Sasuke'ye aşık,tek düşündüğü Sasuke.Naruto'dan nefret ediyor,nasıl işse Naruto'ya nasıl muamele ediyorsa Sasuke de Sakura'ya aynı şekilde muamele ediyor.Nefret ediyorum gibi görünmesin,her grupta olan kız karakter gibi..Zeki,çalışkan ve güçlü ama bu ciltte pek bundan bahsedilmemiş.
Naruto:Yaramaz,sinir bozucu ama eğlenceli.Çok azimli ama yine sinir bozucu diyeceğim :'D -Naruto favorimdir-
Kakashi-Sensei:Yüzünün yarısını kapatan maskesiyle ve soluk bakışlarıyla ne düşündüğü anlaşılamaz,güçlü olduğu belli, gizemli birisi.

 Kitabın başında güldürürken yavaşça ninja işleri ciddileşiyor.Ninjaların mücadele şeklini,hamlelerini keşfediyoruz.Bir yandan Naruto'nun gelişimini gözlemlemek de eğlenceli bence.

6 yorum:

  1. Bu hali iyiydi ya, Shippuden filan olmayacaktı hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shippudaen izlemedim ya da okumadım o yüzden bir şey demek yanlış geliyor :') Doğrusu Naruto'nun küçüklüğü daha çok hoşuma gidiyor.Ama büyüdüğünü gördüğümde ''awww küçük Naruto büyüdüü'' diyorum her seferinde .

      Sil
  2. Spoilersız tek naruto yorumu sanırım, benim gibi hala okumaya üşenenler için güzel bir inceleme. Fırsat bulduğum zaman alıp okuyacağım~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efenim.Umarım en kısa zamanda okumaya başlarsıın :'D

      Sil
  3. Animenin ilk bölümlerini izledim ama hala duruyor bir köşede,bir türlü devam etmeye fırsat bulamıyorum,galiba bölüm sayısı beni de korkutuyor :D
    Çizimleri çok hoşuma gidiyor ama ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten okumanı tavsiye ederim.İzlemek daha uzun sürüyor ve filler bölümler var.Okumak daha eğlenceli geliyor bana ,hızlıca bölümler gidiyor öyle :'D

      Sil

Tasarım: Moka